REGULAMENTUL DE ORGANIZARE A ACTIVITATII DE MINIFOTBAL DIN ROMANIA
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE
al Federatiei de Minifotbal din Romania
si
Organziarea actvitatii de minifotbal
Federatiei de Minifotbal din Romania, conform statutului si formei de organizare este singura entitate juridica si recunoscuta de instantele romanesti, care detine dreptul de organizare, reprezentare, gestionare, evaluare, coordonare al activitatii minifotbalistice si al echipei nationale de minifotbal pe teritoriul Romaniei.
Articolul 1 - COMPETITII NATIONALE
1.1 Comitetul Executiv al Federatiei de Minifotbal din Romania (prescurtat in continuare cu FMR) va desemna Comisia de Organizare (5 membrii), cat si componenta si presedintii celorlalte comisii necesare desfasurarii competitiei. Hotararile comisiilor se iau prin vot cu majoritate simpla (in caz de egalitate votul presedintelui primeaza). Ca sa se poata lua o hotarare este nevoie de prezenta a minim 2 membrii ai comisiei, dintre care obligatoriu unul este presedintele.
1.2 FMR va organiza toate competitiile de minifotbal la nivel national prin Comisia de Organizare Nationala (Managementul Competitii)
1.3 Comitetul executiv al FMR va emite decizii, regulamente conform statutului, care vor fi puse in aplicare de catre Comisia de Organizare si celelalte comisii abilitate.
1.4 Competitiile Nationale organizate de Federatia de Minifotbal din Romania:
1 - Campionatul National defasurat structurate in doua faze astfel :
A .Faza 1. -Campionatul Regional: organizat in patru regiuni.
B. Faza 2 – Turneul Final al Campionatului National
2 – Cupa Romaniei la Minifotbal
3 – Cupa Institutiilor si Firmelor la Minifotbal
4 – Campionatul Old – Boys la Minifotbal
5 – Competititiile de copii si juniori la Minifotbal
6 – Competitiile feminine de Minifotbal
7 – Campionatul Primariilor la Minifotbal
8 – Campionatul Studentilor la Minifotbal
9 – Supercupa Romaniei
Articolul 2 - Modul de organizare – Competitii Nationale
1) Turneul final al Campionatului National - prima clasata din fiecare campionat local va fi declarata campioana locala si va avea dreptul sa participe la Campionatul Regional, etapa de calificare pentru Turneul final.
Campionatul National se va desfasura in doua etape:
A. etapa 1 – Campionatele Regionale (faza regionala), unde vor participa echipele campioane locale si dupa caz echipele de pe locurile 2, 3 si 4. Sistemul de organizare si de calificare va fi stabilit in fiecare an de Comitetul Executiv al FMR, in functie de numarul campionatelor afiliate si pe baza Clasamentului national al FMR.
I. Regionala Nord-Vest
1. Maramures , 2. Satu Mare, 3. Bihor.,4. Salaj, 5. Cluj, 6. Mures, 7. Arad, 8. Alba
II. Regionala Nord-Est
1. Botosani, 2. Suceava, 3. Bistrita, 4. Neamt, 5. Iasi, 6. Bacau, 7. Vrancea, 8. Vaslui
III. Regionala Sud-Vest
1. Caras Severin, 2. Mehedinti, 3. Dolj, 4. Gorj, 5. Valcea, 6. Sibiu, 7. Timis,
8. Hunedoara
IV. Regionala Sud - Est
1. Tulcea, 2. Constanta, 3. Buzau, 4. Prahova, 5. Ilfov 6. Bucuresti, 7. Dambovita, 8. Brasov, 9. Galati
V. Din cadrul judetelor care se gasesc la limita geografica a celor patru regiuni desemnate, unele echipe vor putea fi repartizate la Campionatele Regionale in functie de distanta fata de localitatile care vor fi desemnate pentru organizare. Pentru realizarea unei repartizari uniforme, Comitetul Executiv si Comisia de Comeptitii va decide anual, programul, alcatuirea si componenta grupelor, in functie de situatiile mentionate mai sus.
VI. Judetele care nu au competitii organizate sub egida FMR, dar ulterior isi vor manifesta dorinta de afiliere, vor fi repartizate celui mai apropiat regiune (directie) geografica.
B. etapa 2 - Turneul final, la care vor participa 20 de echipe dupa cum urmeaza: echipa campioana al organizatorului local, gazda turneului si inca 19 echipe calificate din cele patru regiuni Acesta este stabilt in urma sistemului de calificare anuntat de Comitetul Executiv al FMR.
- Comitetul Executiv poate decide si alt sistem de desasurare, in functie de conditiile de organizare si de numarul campionatelor afiliate
2) Cupa Romaniei la minifotbal - vor partcipa intre 46 si 90 de echipe. Organizatorii locali vor desemna echipa/echipele care va reprezenta campionatul respectiv la faza nationala. Sistemul de desfasurare va fi stabilit de catre Comitetul Executiv si Comisia de Comeptitii al FMR, astfel incat fiecare echipa participanta se joace minim 2 sau 3 jocuri (in faza grupelor).
Comitetul Executiv si Comisia de Comeptitii al FMR poate decide anual sistemul de desfasurare, in functie de conditiile de organizare si numarul campionatelor afiliate.
3) Supercupa Romaniei la minifotbal - se va disputa intre castigatoarea Campionatului National si castigatoarea Cupei Romaniei. Sistemul de desfasurare va fi stabilit anual, dupa desfasurarea fazelor nationale. Supercupa se poate disputa astfel: in sistemul tur/retur, un singur joc pe teren neutru sau orice alt sistem aprobat de Comitetul Executiv al FMR.
4. Pentru celelalte Competitii Nationale Comitetul Executiv si Comisia de Comeptitii al FMR poate decide anual sistemul de desfasurare, in functie de conditiile de organizare, numarul de echipe participante si numarul campionatelor afiliate.
5. La inceput de fiecare an competitional, FMR va aduce la cunostiinta datele de desfasurare ale competitiilor nationale organizate, cat si datele limita pana cand trebuie comunicate echipele campioane si cele castigatoare ale cupei.
6. Comunicarile oficiale facute de FMR, Comisia de Organizare si celelalte comisii sunt realizate prin intermediul site-ului oficial al federatiei - www.campionateminifotbal.ro sau pe adresa de email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it." style="color: #ffffff;">This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it." style="color: #ffffff;">This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. pagina de Facebook al Federatiei. Comunicarile telefonice vor fi folosite numai in situatii exceptionale.
7. La inceputul fiecarui an competitional, FMR va da publicitatii Clasamentul oficial al campionatelor afiliate. Acesta se intocmeste pe baza rezultatelor obtinute la competitiile nationale din anul anterior cat si pe baza punctajului obtinut de fiecare campionat in anul competitional anterior (raportat la numarul echipelor participante).
10. In cazul in care, organizatorii anunta neparticiparea unor echipe la Campionatele Regionale sau Cupa Romaniei, conform grilei anuntate de Comitetul Executiv, locurile libere ramase vor fi realocate respectand criteriile de repartizare aflate in vigoare. Daca si dupa epuizarea ultimelor optiuni, nu se completeaza locurile de participare, pentru cele ramase libere, vor intra in calcul si echipe care evolueaza in Campionate Monitorizate (criteria: vechimea campionatului, nr. de echipe, nr. de jucatori pe site, achitatrea taxelor catre FMR, etc).
11. Echipele eliminate in faza sferturilor de finala de la Campionatele Regionale au posibilitatea de a se inscrie pentru a participa la Faza Nationala a Cupei Romaniei.
12. Campionatele care au confirmat prezenta echipelor la una din competitiile nationale (Campionat Regional, Cupa Romaniei, Turneul final al Campionatului National) dar care, ulterior nu s-au prezentat, vor fi sanctionati cu numarul de puncte de participare pentru competitia respectiva.
13. Campionatele ale caror echipe nu s-au prezentat la Campionatul Regional, vor fi sanctionate cu anularea celui de al doilea loc de participare pentru urmatorul sezonul. Locurile libere vor fi repartizate urmatoarelor campionate din regiunea respectiva, conform Clasamentului National al FMR.
14. Echipele, care si-au castigat dreptul de a participa la Campionatul Regional nu pot renunta la aceasta in detrimentul participarii la Cupa Romaniei.
Articolul 3 - Modul de organizare - Competitii Locale
1) Campionatele local de minifotbal se organizeaza sub egida Federatiei de Minifotbal din Romania si stabileste campioana locala. Organizatorii vor avea obligatia de a programa in primul esalon ( Liga A / Divizia A/ Superliga etc.) un numar de min 22 etape/ sezon. In caz contrar campionatul local risca sa nu participe cu nicio echipa la campionatul regional.
2) Castigatoarea, si dupa caz, locul doi din campionat, va participa in mod obligatoriu la Campionatul Regional organizat de Federatia de Minifotbal din Romania.
3) Castigatoarea Cupei locale sau dupa caz alta echipa din campionat desemnata de organizator, va participa la faza finala al Cupei Romaniei organizata de FMR.
4) Castigatoarele altor competitii locale, care si-au castigat dreptul de a participa la fazele regionale sau nationale sunt obligate sa se inscrie si sa participe la competitiile respective. In situatii exceptionale, organizatorii prin instiintarea Federatiei in teremenele stabilite pot desemna o alta echipa participanta.
5) Nerespectarea prevederilor de la punctul (2,3 si 4) din prezentului articol, va atrage sanctiuni asupra echipelor iar campionatul respectiv isi poate pierde dreptul de a inscrie echipe in competitiile nationale, in sezonul urmator. decizia cu sanctionarea si penalitatea stabilita de CEX in baza hotaririi Comisiei de Organizare si Disciplina.
6) Delegatul sau conducatorul echipei va efectua inscrierea in Campionat pe baza Tabelului nominal cu jucatorii , Cererii de legitimare, viza medicala,poze. Dupa caz, se vor depune si alte acte solicitate de organizator.
7) Campionatul de minifotbal faza locala se desfasoara intr-un sistem stabilit la inceputul fiecarui sezon competitional de catre Comisia de Organizare locala. Sistemul de joc, numar echipe participante, perioada de desfasurare competitie, perioade de transfer stabilite, vor fi anuntate la Federatie, cel tarziu pana in luna noiembrie a anului curent, prin completarea „Bazei de date FMR”. Competitiile locale organizate in sistem competitional primavara-toamna vor fi anuntate de comisia locala, pana in luna decembrie a anului curent.
8) Echipele, care termina campionatul pe un loc de promvare intr-o liga superioara sunt obigate ca in urmatoare editie de campionat sa evolueze in liga in care a promovat. Refuzul unei echipe de a evolua in liga in care a obtinut promovarea, va atrage retrogradarea echipei in ultimul esalon competitional. In situatii similare, Comisia de Organizare poate stabili depunctarea echipei la inceputul sezonului cu un numar de puncte.(12 – 24 de puncte).
9) Data inceperii campionatului este stabilita de catre Comisia de Organizare Locala.
10) Programul de desfasurare si orele de disputare a meciurilor este stabilit Comisia de Organizare Locala.
11) Campionatul va avea o Comisie de Disciplina, care va raspunde de buna desfasurare a campionatului conform regulamentului competitional si a regulamentului disciplinar. Membrii comisiei sunt stailite de Organizatorul local in baza regulamentului de desfasurare stabilit la inceputul sezonului.
12) Daca o echipa, club sportiv, asociatie sportiva etc. doreste a se inscrie cu doua loturi de jucatori sau doua echipe se procedeaza astfel:
a) echipa in cauza achita taxa de inscriere separat pentru cele doua echipe
b) se achita baremul de joc stabilit de Comisia de Organizare pentru fiecare echipa in parte / pentru fiecare partida disputata in campionat
c) echipa are obligatia de a legitima jucatorii separat la cele doua echipe participante in campionat
d) jucatorii nu au drept de joc decat la o singura echipa.
13) Punctajul in campionat se stabileste in felul urmator: 3 puncte victorie, 1 punct egal si 0 puncte pentru infrangere
14) Cupa Romaniei faza locala sau judeteana se organizeaza in perioada campionatului cu participarea echipelor din campionat sau dupa caz din afara campionatului. Sistemul de disputare si organizare al Cupei (faza locala) este sabilit si prezentat echipelor de catre comisia de organziare locala la inceputul sezonului si va tine cont de deciziile si hotararile emise de FMR.
15) competitiile de minifotbal nu se vor putea desfasura sub egida federatiei, decat in urma unei solicitari scrise si dupa obtinerea unei aprobari obtinuta din parte FMR. Astfel, turneele amicale sau orice alte competitii de minifotbal, nu vor putea folosi sigla si insemnele federatiei, fara un acord expres (scris) din partea FMR.
16) Organizatorii locali au obligatia de a inregistra pe platforma electronica al FMR: www.campionateminifotbal.ro date despre campionatul local: echipe, jucatori, program competitional, date de desfasurare etape, stiri din campionat sau alte informatii solicitate.
17. Organizatorii locali au obligatia de a anunta Federatia cel tarziu pana in luna noiembrie a anului in curs, asupra calendarului competitional precum si pentru organizarea altor competitii programate a se desfasura in sezonul in curs. (Cupa locala, Campionatul Firmelor si Institutiilor, Campionatul Old Boys, alte competitii turnee, cupe amicale)
18. Membrii Federatiei cu statut de afiliat sau in curs de monitorizare, numiti in prezentul regulament Organzizatori Locali au obligatia sa achite cotizatia anuala pentru fiecare sezonul pana la o data stabilita de Comitetul Executiv la inceputul fiecarui sezon. Valoarea cotizatiei anuale achitat de un Organziator Local este de minim 500 de lei.
19. Neachitarea taxelor anuale sau de participare la competitii pana la data stabilita de Comitetul Executi, va atrage sanctiunea de neinscriere a echipei / echipelor din campionatul local la competitiile nationale organizate de Federatie.
20. Membrii FMR, cu statut de afiliat sau cei aflati in curs de monitorizare, nu au dreptul de a organiza competitii, de a deveni parteneri sau promotori, a unor evenimente sportive, care folosesc regulamentul de minifotbal sau alte reguli ce au la baza elementele specifice jocului de minifotbal, doar cu acordul Federatiei de Minifotbal din Romania.
Cei care nu respecta prezentul punct vor fi sanctionati incepand de la suspendarea dreptului de a participa cu echipele la competitiile nationale organizate de FMR pana la propunerea pentru dezafiliere.
21. Competitiile organizate, promovate de membrii afiliati sau monoitorizati au obligatia de a publica pe mijloacele de promovare insemnele Federatiei si a partenerilor FMR.
Articolul 4. Echipele
1. Echipele au obligatia sa respecte statutul, deciziile si regulamentele emise de FMR.
2. Echipele au obligatia sa puna la dispozitia Comsia de organziare locala sau nationala toate documentale necesare inainte de fiecare competitie, in termenele stabilite si avand pe ele avizul organizatorului local.
3. Nicio echipa nu are dreptul sa faca modificari in documentele depuse si / sau in lotul echipei in timpul desfasurarii competitiilor nationale.
4. O singura persoana este responsabila de echipa inscrisa. Inainte de inceperea competitiei (la sedinta tehnica de organizare), fiecare echipa trebuie sa comunice Comisiei de Organizare, responsabilul de echipa (numele si datele de contact). Doar responsabilul echipei (sau in situatii speciale, un imputernicit al acestuia) poate lua urmatoarele hotarari sub semnatura: efectuarea unei contestatii, legitimarea de jucatori, transferul de jucatori, cerere de schimbarea de nume a echipei, altele. Doar responsabilul echipei sau un imputernicit al acestuia poate reprezenta echipa in fata Comisiei de Organizare sau a Comisiei de Disciplina.
5. Echipele participante sunt direct raspunzatoare de orice manifestare reprobabila a jucatorilor, oficialilor si a propriilor suporteri.
6. O echipa care nu prezinta pe terenul de joc cel putin 4 jucatori inscrisi pe raportul de joc in timp de maxim 10 minute de la ora oficiala de disputare a jocului va fi considerate neprezentrare si sanctionata conform Regulamentului Disciplinar. Numarul minim de jucatori cu care un joc poate incepe sau continua este de 4 (patru).
7. O echipa care nu executa dispozitiile arbitrului in legatura cu desfasurarea regulamentara a jocului in maxim 10 minute de la ora oficiala de incepere a jocului sau, in timp de maxim 3 minute in timpul desfasurarii jocului, va fi sanctionata conform Regulamentului Disciplinar.
8. Echipele au obligatia de a se prezenta la data si ora din programul competitional cu echipament corescunzator Regulamentului de Joc (Regula 4). Nu se accepta amanarea unui meci indiferent de motivul invocat (cu exceptiile anuntate inainte de inceperea competitiei, etapei locale sau alte cazuri).
9. In cazul producerii de pagube de orice fel si de orice natura, se va face constatarea lor impreuna cu reprezentantul echipei si se incheie un proces verbal. Faptuitorul are obligatia ca sa refaca paguba produsa sau sa despagubeasca organizatorul cu valoarea pagubei. Echipele sunt solidare cu faptuitorii din cadrul ei.
10. In cazul in care o echipa este exclusa sau se retrage de pe teren in timpul unei competii nationale:
a. in timpul jocurilor din grupe - toate rezultatele se anuleaza si atat oficialii cat si jucatori echipei vor fi suspendati pe o perioada de un an din competitiile organizate de Federatie. Echipa este imediat exclusa din competitie, urmand ca rezultatul jocurilor din grupa sa fie omologate cu 3-0 pentru echipele adverse.
b. in timpul jocurilor eliminatorii - rezultatul jocului va fi omologat cu 3-0 pentru echipa adversa si atat oficialii cat si jucatori echipei vor fi suspendati pe o perioada de un an din competitia organziata de Federatie.
c. Federatia va ridica Competitiei locale dreptul de a participa la competitia nationala timp de un an.
d. In continuare se aplica sanctiunile stabilite in Regulamentul Disciplinar sau cel emis de Comitetul Executi respectiv dupa caz cele emise de Comisia de Disciplina
11. Echipele participante sunt direct raspunzatoare pentru orice manifestare reprorabila a propriilor suporteri si se sanctioneaza echipa in cauza conform regulamentului disciplinar.
12. In incinta de joc pot intra doar jucatorii, antrenorii si delegatii echipelor care sunt inscrisi pe raportul de arbitraj sau poseda Carnetul de legitimare.
13. echipele aprticipante in competitia locala nu pot participa in alte competitii paralele, doar cu acordul Comisiei de organizare locala sau al Federatiei. Neindeplinirea acestei regului, echipa in cauza poate fi exclusa din competitia local pe perioada nedeterminata. – decizia legat de jucatorii echipei??
14. In cazul schimbarii numelui sau a retragerii echipei din competitiile oficiale, jucatorii aflati in lot in momentul participarii la competitiile nationale vor putea fi transferati / legitimati la alte echipe, doar dupa stingerea obligatiilor financiare acumulate in numele echipe pentru care au evoluat. Medierea si solutionarea acestor situatii necesita si obliga implicarea organizatorului competitiei locale.
15. Echipele care acumuleaza datorii fata de organizatorii locali prin neplata unor taxe, penalitati sau a altor servicii din cadrul competitiilor locale, nu vor primi drept de participare din partea FMR, pana cand nu-si achita obligatiile catre organizator. Restantele trebuie achitate cu cel putin 10 zile inainte de inceperea competitiilor regionale sau nationale. In caz contrar organizatorul local va acorda dreptul de participare altei echipe din campionatul respectiv.
16. FMR nu va acorda dreptul de participare in competitiile nationale pentru sezonul urmator echipelor care au acumulat restante financiare in urma participarii la competitiile nationale sau regionale din sezonul anterior (taxa de participare, penalitati sportive sau alte datorii cumulate in urma participarii echipei la competitiile nationale). Toate obligatiile financiare cumulate, trebuie achitate pana la data de 30 iulie a anului in curs. Organizatorii au obligatia de a nu inscrie aceste echipe, in urmatorul sezon al campionatului local. Pana la achitarea restantelor financiare, echipele aflate in aceasta situatie vor avea suspendat dreptul de a legitima, a transfera sau opera modificari in lotul de jucatori de pe platforma site-ului FMR.
Articolul 5. Dreptul de joc al jucătorului de minifotbal
1. Au dreptul sa participe la competitiile locale si nationale, jucatorii amatori de cetatenie romana si straina cu varsta cuprinse intre 16 si 70 ani (in cadrul competitiior locale, organizatorii pot accepta jucatori sub 16 ani cu obligativitatea ca acestia sa aiba acordul scris, autentificat, al unuia dintre parinti, tutor legal).
2. În competițiile desfășurate sub egida Federației de Minifotbal din România NU au drept de joc jucătorii care au contract, sunt legitimati sau au viză anuală pe anul în curs la echipe din Liga 1 futsal, Liga 1 si 2 de fotbal, precum și în ligile similare din afara României. Nu au drept de joc, jucatorii convocati la echipa natotinala de futsal si au jucat meciurii oficiale in ultimele 6 luni.
3. Se interzice organizatorilor locali, membrilor fondatori ai structurii afiliate la FMR, reprezentantilor oficiali ai campionatului in relatia cu FMR, sau a altor persoane implicate in Comisia de Organizare a competitiei locale, sa aiba calitatea de sponsor, reprezentant, delegat, oficial, jucator, antrenor sau orice alta functie la o echipa participanta in primul esalon din competitia locala sau la o echipa participanta la competitiile nationale sau regionale.
4. In cazul in care se constata faptul ca o persoana detine una din functiile enumerat la punctul 3 si face parte din structura de organizare a unei echipe sau reprezinta echipa sub orice forma, FMR va interzice participarea echipei respective la competitiile nationale organizate de Federatie.
5. Arbitrii care activeaza in primul esalon al unui campionat trebuie sa respecte regulile mentionate mai sus. In caz contrar, se vor aplica prevederile punctului 4 Art. 5. Totodata, arbitrii care oficiaza la jocurile din primul esalon nu au voie sa faca parte din lotul unei echipe din aceasta categorie.
6. Odata cu completarea si avizarea de catre organizatorul local al Tabelului nominal cu jucatorii pentru participarea la competitiile nationale, acestia vor certifica pe propria raspundere si faptul ca nu au fost incalcate prevederile prezentului articol. Daca ulterior se constata incalcarea lui, se va aplica organizatorului o penalitatea financiara de 3.000 ron si interzicerea dreptului de participare a echipei in cauza la competitiile nationale pe o perioada de un an de zile.
7. Echipele care activează în campionatele de minifotbal desfăşurate sub egida FMR, pot legitima în lot maxim trei jucatori, care joacă la nivelul Ligii a III-a
8. Jucatorii legitimati la Liga 3 fotbal, pentru a putea activa la echipele din campionatele locale si la competiile nationale, vor atasa tabelului de inscriere si cererea de legitimare validata (cu nr. inregistrare) de Comisia pentru Statutul si transferul jucatorului din cadrul FMR.
9. Jucatorii de Liga 3 fotbal care au obtinut legitimare valida de la Comisia pentru Statutul si transferul jucatorului din cadrul FMR si nu au pierdut acest statut in pauza competitionala sau precompetitionala nu va mai avea nevoie de avizul comsiei.
10. Jucătorii care au avut viză și care au jucat în anul precedent până la data de 31 decembrie la echipele din ligile 1, 2, fotbal respectiv liga 1 de futsal, precum și în ligile similare din afara României, pentru a putea juca la minifotbal vor depune o Cerere de legitimare la minifotbal si o declarație pe proprie răspundere. Prin declaratie se va consemna ca jucatorul a renunatat sa mai evolueze la echipa respectiva, sau alta echipa din categoriile enuntate si prin care se angajeaza sa respecte regulamentele si statutul jucatorului de minifotbal. Dreptul de joc nu v-a putea fi acordat mai repede de 15 martie a anului in curs.
11. Jucătorii care au viză și joacă în anul curent până la data de 1 iulie și care renunță să mai joace la ligile menționate anterior (punctul 2, art. 5) precum și în ligile similare din afara României, pentru a putea juca la minifotbal vor depune o Cerere de legitimare la minifotbal si o declarație pe proprie răspundere. Prin declaratie se va consemna ca jucatorul a renunatat sa mai evolueze la echipa respectiva, sau alta echipa din categoriile enuntate si prin care se angajeaza sa respecte regulamentele si statutul jucatorului de minifotbal. Dreptul de joc nu v-a putea fi acordat mai repede 09 septembrie a anului in curs.
12. Pentru jucatorii care provin de la echipe retrase sau desfiintate din ligile mai sus mentionate sau cei care au obtinut legitimarea la echipe de amatori (Liga 4, liga 5, etc.) pot primii drept de joc la minifotbal odata cu startul sezonului de toamna, respectiv primavara in campionatul local.
13) Pentru a obtine dreptul de joc la competitiile de minifotbal locale si cele organizate de federatie, jucatorii cu varsta intre 16 ani (impliniti) si 18 ani (neimpliniti) trebuie sa prezinte in momentul legitimarii un acord in scris din partea unuia dintre parinti, al tutorelui sau a unei alte persoane in grija careia se afla jucatorul, document ce trebuie autentificat de notar. Actul va fi depus la Comisia de Organziare impreuna cu Cererea de legitimare. Documentul autentificat la notar trebuie prezentat de jucator si cu ocazia competitiilor organizate la nivel national. Fac exceptie de la aceasta regula competitiile de copii si juniori.
14) În cazul unui jucător care se legitimează la o echipă din ligile 1 si 2 de fotbal , respectiv Liga 1 de futsal precum și în ligile similare din afara Românie, își pierde dreptul de a mai juca la minifotbal și are obligația de a anunța organizatorii de acest fapt, imediat (cu exceptia prevederilor de la punctul 2 din prezentul articol). In caz contrar echipa la care a apartinut jucatorul, pierde toate jocurile prin forfait (10-0) in care jucatorul apare pe raportul de arbitraj. In aceasta situatie, organizatorii au obligația de a ridica dreptul de joc și de a reține carnetul de legitimare al jucatorului.
15) Jucătorii care nu respectă declarția dată pe propria raspundere, vor fi suspendați din toate competițiile de minifotbal pe o durată de 1 an de zile.
16) Dreptul de joc al jucatorilor cu cetatenie straina in campionatele locale.
La o echipa care se califica la o competitie nationala desfasurata sub egida FMR au dept de particiapre maxim doi/TREI jucatori cu cetatenie straina, daca intrunesc una din urmatoarele conditii:
a) au drept de sedere pe teritoriul Romaniei
b) efectueaza stagiu de studii (dovedit cu carnet de student sau alt act doveditor)
c) este angajat al unei societati (dovada angajarii, contract, etc.)
Aceasta categorie de jucatori va fi inregistrata pe pagina electronica al FMR, la rubrica “Jucatori straini”.
17 ) Jucatorii legitimati la nivelul Ligii a III-a, care activeaza la echipele din campionatele locale, pentru a avea drept de joc la competiile natioanle vor atasa tabelului de inscriere si cererea de legitimare validat (nr. inregistrare) de Comisia pentru Statutul si transferul jucatorului din cadrul FMR.
18) Jucatorii sanctionati disciplinar la competitiile nationale, vor avea drept de joc in competitiile locale, doar dupa ce si-au achitat penalitatea financiara catre FMR. Etapele de suspendare vor fi efectuate, incepand cu prima competitie nationala la care participa echipa la care evolueaza jucatorul sanctionat.
19. Jucatorii, inregistrati pe site-ul federatiei, la echipe active pot participa la alte competitii, care nu se desfasoara sub egida FMR, doar individual. Daca ei participa la o astfel competitie, intr-o formula de echipa in care se regasesc minim 4 jucatori de la o echipa activa in cadrul competitiilor FMR, compenentii echipei pot participa, doar cu acordul organizatorului local. In caz contrar echipa participanta in competitiile organizate sub egida FMR, risca sa-si piarda dreptul de a participa in competiile nationale organizate de Federatie.
20. In caz de incalcare a echiepi, jucatorilor din competitia locala a punctului 19, Comisia de organizare locala are obligatia de a anunta Directia Regionala cu privire la neregulie constatate in acest sens
Articolul 6 - Legitimarea jucatorilor
1. Inaintea inceperii campionatului sau a competitiei locale de minifotbal, fiecare echipa este obligata sa-si legitimeze jucatorii la Comisia de Organizare pe baza Cererii de Legitimare semnata de jucator si a Tabelului Nominal de inscriere cu semnatura jucatorilor.
2. La inscrierea jucatorilor in competitia locala delegatul sau oficialul echipei va depune la Comisia de Organizare doua xerocopii color dupa buletinul jucatorului in vederea eliberarii legitimatiei de joc.
3. Un jucator nu poate fi legitimat in acelasi timp decat la o singura echipa, in competitiile organizate sub egida FMR. Singura exceptie o reprezinta jucatorii, care activeaza in Campionatul Firmelor si Institutiilor, Campionatul Old Boys, Campionatul Primariilor, etc.
4. Fiecare jucator participant trebuie sa prezinte dovada efectuarii controlului medical. Viza medicala cuprinde stampila unitatii medicale emitente si parafa medic aplicata pe legitimatie, tabel sau adeverinta medicala individuala cu apt sportiv. Viza medicala este valabila 6 luni de la data eliberarii ei.
5. Dupa verificarea listelor si a actelor depuse se vor elibera Legitimatiile de joc in campionat, acestea fiind vizate si stampilate de Comisia de Organizare locala.
6. Legitimatiile fara adeverinta medicala si fara viza de joc nu sunt valabile.
7. O echipa are dreptul de a legitima un numar de 18 jucatori la inceputul sezonului competitional. Numarul max de jucator (18 jucatori) trebuie pastrat, chiar si in cazul unor legitimari noi.
8. In vederea eliberarii numarului unic de legitimare FMR, Comisia de Organizare va inregistra toti jucatorii participanti in campionatul local pe site-ul oficial al FMR, indiferent de divizie sau liga. Jucatori care nu au numar de legitimare emis de FMR nu vor fi trecuti pe raportul de arbitraj si nu vor avea drept de joc in campionatul local, iar echipa adversa poate depune constestatie cu privire la jucatorul/jucatorii in cauza, conform prezentului regulamentului.
9. Jucatorii care nu sunt inregistrati cu CNP si cu date de identificare corespunzatoare pe site-ul FMR, nu au legitimatie de joc, nu au semnat Cererea de Legitimare, vor fi considerati jucatori inactivi. Jucatorii considerati inactivi, pot fi legitimati in orice moment, de catre orice echipa, daca jucatorul depune o Cerere de legitimare catre organizatorul unei competitii, respectand deciziile si regulamentele in vigoare emise de FMR.
10. Campionatele, care la date de 01 aprilie nu vor avea inregistrati jucatorii participanti in competitia locala, nu vor avea drept de participare la competitiile nationale.
11. In situatia cazurilor exceptionale CEX va analiza si va lua o decizie pe baza documentelor cerute. Nu se considera caz exceptional faptul ca, un organizator nu a inregistrat pe site un jucator, care a evoluat la o echipa pe durata campionatului.
12. Organizatorul are obligatia, ca pe langa celelalte formalitati care trebuie indeplinite in cazul unei legitimari, sa inregistreze datele jucatorului pe platforma electronica oficiala al FMR - www.campionateminifotbal.ro. Platforma va elibera automat numarul unic de legitimare al jucatorului.
13. In situatii de litigii (jucatorii care apar in doua competitii diferite, cu sau fara CNP), FMR va solicita organizatorilor in cauza o copie dupa Cererea de legitimare a jucatorului. Dreptul de joc va fi stabilit in competitia in care a fost inregistrat prima data cu numele, prenumele + CNP (dupa ora si data de inregistrare pe site, conform datelor rezultate in urma verificarilor de pe pagina de administrare a site-ului FMR).
14. Jucatorii de liga a III-a, care au solicitat legitimarea in conditiile prevazute in regulament, vor putea evolua in campionatul local, dupa ce Organizatorul le-a acordat dreptul de joc. Acesta poate fi acordat dupa ce s-au parcurs toate formalitatile si doar dupa ce s-a inregistrat Cererea de legitimare a jucatorului respectiv la Comisia Statutul si Transferul Jucatorului din cadrul FMR. Pentru jucatorii care au avut acelasi statut si in anul anterior (fotbal Liga 3), Organizatorul va transmite doar o solicitare de reactualizare a inregistrarii la FMR.
15. Pentru orice reactualizare care nu respecta termenul prevazut la punctul 10, se va aplica taxa de urgenta. La competitiile nationale organizate de FMR care urmeaza sa se desfasoare in anul in curs, jucatorii care au fost legitimati fara sa respecte procedura din prezentul articol, nu vor avea drept de joc.
16. In cazul legitimarii unui jucator strain, avand in vedere ca acestia nu detin un CNP (conditie impusa in vederea inregistrarii pe site-ul FMR), Organizatorul va transmite o copie a unui act de identitate si a Cererii de legitimare catre Comisia Statutului Jucatorului din cadrul FMR. La acest punct se vor respecta urmatoarele: se va inregistra solicitarea dupa care se va emite un numar de legitimare special. Inregistrarea, evidenta si eliberarea numarului de legitimare pentru aceasta categorie de jucatori este de competenta FMR prin Comisia Statutul si Transferul Jucatorului de Minifotbal. In continuare se vor respecta si prevederile din articolul 5 alin. 16.
(11) O echipa dintr-o liga superioara (Liga A, Superliga, Play-off, Divizia A etc.) poate legitima un jucator nou in campionat pana in data de 31 martie a anului curent. Pentru esaloanele inferioare comisia de organziare poate stabili o alt adata.
(12) Jucatorii dintr-un campionat de minifotbal, care activeaza (au viza anuala) si la nivelul Ligii a III-a, fotbal, pot fi inlocuiti din lot pe durata sezonului, doar daca se va face dovada unui transfer (unul sau mai multi jucatori de fotbal din lot) intr-un alt campionat de minifotbal sau, daca unul (sau mai multi) sau daca se transfera la o alta echipa de Liga a III-a, din afara judetului.
13. Echipa in cauza poate inlocui proportional jucatorul/jucatorii, cu un alt jucator/jucatori de Liga a III-a, doar dupa ce s-a facut o solicitare in acest sens catre Comisia pentru Statutul si transferul jucatorului din cadrul FMR. Aici se va depune solicitarea de transfer in alt campionat de minifotbal sau, dupa caz, dovada transferului in Liga III cat si dovada achitarii taxei de transfer.
14. CSTJ va centraliza toate cererile, va verifica si va analiza situatia, urmand sa transmita decizia catre organizatorul local. Comisia de organziare locala va putea legitima si acorda dreptul de joc unui jucator, doar dupa ce primeste, in acest sens, avizul din partea CSTJ.
15. Orice legitimare de acest fel, care nu va respecta procedurile mentionate mai sus, va fi considerata neregulamentara.
16. Organizatorii locali sunt obligati sa respecte toate deciziile prezente sau viitoare stabilite de Comitetul Executiv al FMR cu privire la satutul jucatorului si dreptul de joc al acestuia.
17. Jucatorul care a semnat doua cereri de legitimare va avea drept de joc, la echipa unde are prima cerere semnata. Jucatorul care se legitimeaza si evolueaza la doua echipe din competii organziate sub egida FMR, va fi suspendat un an de zile.
In cazuri exceptionale comisia de organizare locala poate acorda drept de joc unui jucator sa evolueze in doua esaloane din acelasi competitie sau campionat.
18. Jucatorii juniori au drept de joc la minifotbal pana in momentul in care debuteaza intr-un joc oficial la echipele de seniori (Liga 1 si 2) sau in Campionatul national de futsal Liga I sau echipa nationala de futsal. Din acel moment jucatorul junior nu are drept de joc in comptitiile de minifotbal.
19. In cazul unui jucator care se legitimeaza la o echipă din ligile 1, si 2 de fotbal, respectiv Liga 1 de futsal, precum și în ligile similare din afara României, acesta iși pierde dreptul de a mai juca la minifotbal și are obligația de a anunța organizatorii de acest fapt, imediat. In caz de incalcare a acestei regului si jucatorul apare pe raportul de arbitraj, echipa adversa poate formula o contestatie, caz in care echipa la care a fost legitimat jucatorul va pierde jocul din campionatul local prin forfait (10-0), iar la competitiile nationale echipa in cauza va pierde jocul prin forfait (3-0). In aceasta situatie, organizatorii au obligația de a-i ridica dreptul de joc și de a-i reține carnetul de legitimare. Jucatorului i se va aplica o o penalitate sportiva de 500 lei.
20. Jucătorii care nu respectă declarația dată pe propria raspundere, vor fi suspendați din toate competițiile de minifotbal pe o durată de 1 an de zile.
Articlolul 7 - Transferul jucatorului
1. Un jucator poate fi transferat doar prin respectacrea regurilor din prezentul articol
2. Un jucator are dreptul la maxim 2 transferuri intr-un sezon competitional.
3. Perioada de transfer in primul esalon al fiecarui campionat trebuie sa se incheie pana cel tarziu in data de 01 aprilie a anului competitional. Pentru esaloanele inferioare, comisia de organizare locala va stabilit perioada de transfer.
4. Un jucator se poate transfera dintr-un campionat in altul doar in baza Acordului de transfer, modelul emis de FMR. Acordul de transfer va contine obligatoriu semnatura jucatorului, a delegatului echipei de unde pleaca si a organizatorului competitiei unde a evoluat jucatorul.
5. Prin semnatura organizatorului de pe Acordul de transfer se atesta si faptul ca jucatorul nu se afla sub nici o incidenta a regulamentului intern din campionat sau a unor decizii emise de FMR (suspendari, restante financiare, incalcari ale altor prevederi ale regulamentelor, etc.).
6. Acordul de transfer efectuat dintr-un campionat in altul va fi transmis pe adresa de email al Federatie (scanat / pozat) de catre organizatorul competitie de unde pleaca jucatorul, alaturi de o copie care sa ateste dovada achitarii Taxei de transfer in contul FMR. Acordul de transfer in forma originala va ramane la organizatorul competitiei unde se transfera jucatorul.
7. Cerinte in vederea operarii unui transfer:
a) Acordul de transfer pentru jucatorii activi care nu indeplineste cumulativ toate cerintele prezentate la punctul 4, 5 si 6 nu poate fi operat.
b) Daca lipseste una din semnaturile amintite, transferul poate fi operat doar dupa un an de zile din momentul inregistrarii lui la FMR (cu conditia ca jucatorul sa nu se afle sub incidenta unor prevederi mentionate la punctul 4).
c) Jucatorul va avea drept de joc din momentul in care apare inregistrat pe site-ul FMR. la echipa pentru care a solicitat transferul.
8. Jucatorii inactivi se pot transfera doar in perioada de transfer cu respectarea tuturor conditiilor prevazute in cazul unui transfer, cu mentiunea ca in cazul echipelor care nu mai activeaza in competitiile oficiale, nu mai este necesara semnatura delegatului echipei.
9. Perioade si intervale de timp pentru efectuarea unui transfer intre doua campionate :
a) Transferul jucatorilor intre doua campionate se poate efectua numai in intervalele de timp stabilite anual de catre Comitetul Executiv al FMR.
b) in perioada de vara, de regula, 1 august - 1 octombrie;
c) in perioada de iarna, de regula 1 ianuarie - 1 martie;
d) un jucator nu se poate transfera mai mult de doua ori intr-un sezon competitional;
e) un jucator trebuie sa evolueze minim 3 luni de zile la echipa la care s-a transferat
f) in perioada transferurilor de iarna, de la o echipa nu se pot transfera mai mult de patru jucatori la o alta echipa. Individual, sau mai putin de patru, jucatorii se pot transfera la alte echipe
g) in situatii exceptionale, CEX al FMR poate modifica aceste perioade cu conditia sa fie anuntate cu cel putin sase luni inainte.
10. Transferul jucatorilor in cadrul campionatului local (doar intre echipele din acelasi campionat) se pot efectua pana la data de 31 martie. In cazul transferurilor din acelasi campionat in diviziile/ligile inferioare se vor respecta regulile stabilite in cadrul competitiei locale.
11. In situatia unor litigii privind transferul de jucatori:
a) intre doua campionate - solutionarea in prima faza va fi facuta de Comisia Statutul si Transferul Jucatorului de Minifotbal (CSTJ) din cadrul FMR, iar contestatiile in caz de apel de catre CEX al FMR
b) intre doua echipe din acelasi campionat - solutionarea in prima faza va fi facuta de compartimentul Statutul Jucatorului din Campionatul local, iar in caz de apel de catre Comisia de Organizare a Campionatului local. Recursul se poate depune la Comisia Statutul si Transferul Jucatorului din cadrul FMR.
12. Taxele pentru trasferul jucatorilor dintr-un campionat in altul sunt stabilite de CEX al FMR, iar Comisiile de organizare locale vor stabili taxele de transfer intern.
13. Transferul dintr-un campionat in altul al unei dupa inceperea sezonului nu este permis.
14. Transferul dintr-un campionat in altul al unei echipe este permis doar intre doua sezoane competitionale si doar cu acordul Organizatorului local,
15. Intre doua sezoane competitionale un jucator legitimat la o echipa are dreptul de a se transfera la o alta echipa fara acordul delegatului, cu conditia de a-si depune cererea de transfer cu 30 de zile inainte de inceperea campionatului.
16. Un jucator care a depus o Cerere de transfer la comisia locala si nu a primit acordul de transfer din partea delegatului echipei, acesta se va putea transfera la noua echipa din postura de jucator liber numai dupa ce s-au scurs 15 etape de la data inregistrarii cererii la Comisia de Organizare. In operarea transferului din competitia locala se vor tine cont de prevederile enumerate din prezentul articol.
17. Un jucator nu poate fi transferat la doua echipe in acelasi timp. In situatia depunerii a doua Cereri de transfer, Comisia va lua in considrare primul document cara a fost inregistrat.
18. Comisiile de organizare isi vor stabili propriul regim de taxe si vize.
19. Taxa de transfer intre doua campionate afiliate sau organizate sub egida FMR este de 50 ron
Articolul 8 - Dizolvarea, excluderea sau retragerea echipelor din campionat
In cazul dizolvarii, excluderii sau retragerii unei echipe din campionatul local se aplica urmatoarele:
1) daca aceasta situatie are loc in timpul campionatului se aplica continutul si pretrevederile expuse in prezentul regulament
2) Echipele retrase sau excluse din campionat in timpul unui sezon nu au drept de reinscriere in sezonul viitor in esalonul din care s-au retras sau au fost excluse, ele avand drept de reinscriere doar inultima liga organizata pentru urmatorul an competitional,
3) Excluderea se refera la 2 sau 3 neprezentari pe perioada campionatului sau in caz de abateri grave de la regulament.
4) Echipele si jucatorii exclusi din campionat pe motiv de acte de violenta, indisciplina sportiva grava, amenintari verbale si fizice nu vor mai avea drept de joc la nici o echipa sau sub nici o forma de organizare in campionat, fiind exclusi min.1 an din competitiile organizate.
5) Echipele dizolvate, retrase din campionat sau excluse (cu exceptia punc. 4) sunt obligate sa achite organizatorilor sumele aferente etapelor ramase de disputat pana la finalul sezonului si dupa caz a penalitatilor sportive primite din momentul retragerii echipei. In situatia in care delegatul/echipa nu mai doreste reinscrierea echipei in urmatorul sezon sumele restante vor fi impartite intre componentii echipei in cauza. La achitarea sumei restante de catre jucator acesta va primi acceptul si dreptul de joc in campionat la alta echipa.
6) Jucatorii unei echipe retrase, dizolvate, excluse (cu exceptia puc. 4) intr-un sezon competitional pot fi reactivati pentru sezonul in curs, (exceptie dupa perioada de 1 aprilie) daca achita organizatorilor sumele aferente etapelor ramase de disputat si dupa caz a penalitatilor primite din momentul retragerii echipei pana in momentul reactivarii jucatorului. Suma este impartita in mod egal intre numarul jucatorilor din echipa.
7) daca aceasta situatie se intampla inainte de sfarsitul turului rezultatele jocurilor disputate se anuleaza si se aplica punctul 1 din prezentul articol, restul partidelor se omologeaza cu 10-0 in favoarea echipei adverse.
8) daca aceasta situatie are loc dupa terminarea turului, rezultatele jocurilor disputate se mentin iar jocurile ramase a se disputa se omologheaza cu rezultatul de 10-0 in favoarea echipei adverse cu care mai avea de sustinut jocuri conform programului si se aplica celelalte prevederi din articolul 8.
9) Locuri libere. Daca intr-o editie de campionat raman locuri libere, prin desfiintarea, retrogradarea, excluderea, neinscrierea sau renuntarea unor echipe, care au dreptul sa participe in campionat se va proceda astfel:
a) inaintea de inceperea campionatului, locurile ramase libere se vor atribui in ordine:
- echipelor cu pozitiile cele mai bune, retrogradate din campionatul precedent al aceleiasi categorii
- echipelor din categoria imediat inferioara, cu pozitiile cele mai bune in clasament
b) dupa inceperea campionatului locurile ramase libere in primul esalon valoric nu se completeaza si nu se vor adauga echipe noi, iar la sfarsitul campionatului numarul echipelor ce vor urma sa retrogradeze va fi redus in mod corespunzator. Acesta regula se aplica campionatelor, care au mai mult de o liga valorica, cele cu o singura liga valorica vor procede conform articolul 8 punct 10.
10) echipele, care preiau locul unei echipe retrase, dizolvate, excluse din campionat in ligile inferioare sau in campionatele organizate cu o singura liga valorica vor putea participa in competitie astfel:
a) daca aceasta situatie se intampla inaintea inceputului returului, echipa noua va acumula puncte doar cu prima etapa a returului si in continuare se aplica punctul 7.
b) daca aceasta situatie are loc dupa inceputul returului nu se mai admit inscrieri sau inlocuiri de echipa in campionat.
c) dupa caz Comisia de organizare locala va putea lua si alte decizii sau alte prevederi, care pot ajuta la buna desfasurare a competitiei.
Articlolul 9 - Raportul de arbitraj
1. Cu ocazia disputării jocurilor din campionat sau competitii natioanle, regionale, organizatorul va emite un raport de arbitraj (model FMR). Pe raportul de arbitraj se trec max.12 jucatori, un delegat si un antrenor; exceptie facand campionatele unde se joaca cu un sistem de 6+1 jucatoi sau cu un numar mai mare de jucatori, pe raportul de arbitraj vor fi trecuti max. 15 jucatori, un delegat si un antrenor.
2. Conducătorii, delegaţii echipelor sau în lipsa lor, căpitanii de echipa, sunt obligaţi să prezinte arbitrilor, înainte de începerea jocului, carnetele de legitimare ale jucătorilor trecuţi în raportul de arbitraj.
3. În mod excepţional, în lipsa unor carnete de legitimare, se admit identificarea cu cartea de identitate însoţită de dovada existenţei vizei medicale sau acordul Comisia de organizare.
4. Raportul de arbitraj se completează de către:
a) organizator: nume echipe; data şi ora disputării jocului; numarul etapei.
b) delegaţi sau oficiali a echipelor participante la joc: numele şi prenumele jucătorilor; numărul de legitimare FMR; numerele de pe tricourile jucătorilor trebuie să corespundă cu cele înscrise în raportul de arbitraj; numele şi prenumele delegatilor, care iau loc pe banca de rezerve, semnătura acestora precum şi a căpitanului de echipă;
c) arbitrul: nume prenume, neprezentarea unei echipe sau ambelor echipe; menţiunile cu privire la contestaţiile introduse de echipe, precum şi momentul efectuării acestora în raport cu începerea jocului (înainte de joc, la pauză sau după joc); jucătorii avertizaţi sau eliminaţi arătându-se motivul pe scurt şi minutul; comportarea delegatilor,a publicului spectator; sau disciplinare; semnătura arbitrului;
d) cadrul medical delegat numele şi prenumele
e) jucătorii care nu au prezentat carnetul de legitimare vor înscrisi personal în raportul de arbitraj, cu pixul, pe baza cărţii de identitate următoarele: numele şi prenumele, după care vor semna si primesc acceptul comsiei de organizare.
f) in caz de contestaţie sau de eliminări, delegatii ambelor echipe semneaza sub contestatie iar carnetele jucatorului, jucatorilor se vor trimite organizatorilor de către arbitri, odată cu raportul de arbitraj de către arbitru, în caz contrar urmând să fie sancţionaţi disciplinar.
g) delegatii echipelor au obligatia ca dupa fiecare partida sa semneze raportul de arbitraj, in vedrea verificarii si consemnarii celor scrise in raport dupa joc de catre arbitru sau organizator.
h) drepturile financiare cuvenite arbitrilor ( barem de arbitraj/ teren) trebuie să fie achitate de către echipe, la teren, înainte de începerea jocului sau în termen de maximum 10 de minute de la inceperea jocului la organizator, în caz contrar fiind aplicabile sancţiuni conform regulamentului disciplinar.
5. Legitimatiile jucătorilor înscrisi în raportul de arbitraj sau dupa caz cărţile de identitate ale jucătorilor vor fi păstrate de arbitrii până la terminarea jocului, după care se restituie conducătorilor, delegaţilor sau căpitanilor de echipă, cu excepţia legitimatiilor jucătorilor eliminaţi, contestaţi sau reţinute după terminarea jocului. Acestea se vor retine pana la evaluarea si terminarea sanctiunii primite de jucator din partea Comisiei de Disciplina.
Articolul 10 – Arbitrul si observatorul
1. Pentru conducerea fiecărei partide Comisia de Organizare va delega unul sau doi arbitrii, care vor veghea la aplicarea regulilor de joc şi a căror autoritate şi exerciţiu al drepturilor vor începe de îndată ce au intrat pe terenul de joc şi vor dura pe toata durata jocului, inclusiv cand acesta este intrerupt sau suspendat temporar, sau intrerupt pe durata pauzei dintre repize si va tine până în momentul în care vor părăsi terenul de joc dupa incheierea partidei.
2. Conducerea jocului:
a) Jocurile din cadrul campionatului, competitiei locale vor fi conduse de către arbitrii delegaţi de către comisia de organizare. Fiecare joc va fi disputat sub controlul unui organizator, a unui sau a doi arbitrii care vor veghea asupra aplicării Regulamentului.
b) Arbitrul sau arbitrii vor fi ajutaţi dupa caz de către un membru din cadrul comisiei de organizare având statut de observator şi va avea sarcina şi obligaţia de a cronometra timpul de joc, de a supraveghea jocul din teren şi din afara acestuia pe durata partidei şi de a supraveghea schimbările efectuate de către jucătorii echipelor participante la joc.
c) În cazul unor abateri de la regulamentul de joc a jucătorilor, observatorul are dreptul de a opri timpul de joc şi de a anunţa arbitrul partidei privind cele observate şi se vor lua deciziile regulamentare împotriva jucătorului sau jucătorilor care se abat de la Regulamentul de joc si cel disciplinar.
d) Unul dintre arbitrii de joc va cronometra timpul de eliminare a jucătorilor sau jucătorului şi va perimte reintrarea pe suprafaţa de joc a acestuia.
e) Observatorul de joc nu are derptul de a interveni asupra deciziilor luate de către arbitrii în timpul partidei, arbitrul având autoritate de decizie.
3. Drepturi şi obligaţii al arbitrului:
a) veghează la aplicarea regulilor de joc
b) arbitrul are obligatia de a verifica ca echipa sa nu foloseasca jucatori nelegitimati
c) are dreptul de a opri jocul pentru orice încălcare a regulamentului, de a suspenda sau de a întrerupe definitiv partida în cazul unor evenimente neprevăzute sau neaşteptate;
d) ia atitudine împotriva jucătorului care are o comportare nesportivă, îl va avertiza, iar, în cazul infracţiunilor grave va dispune eliminarea acestuia;
e) va trimite în afara terenului de joc acele persoane care au pătruns pe teren fără încuviinţarea sa sau au un comportament nereulamentar, nesportiv sau pune in pericol desfasurarea jocului in conditiile regulamentului.
f) va opri partida, dacă consideră că un jucător a fost grav accidentat şi va dispune transportarea lui în afara terenului de joc;
g) va lăsa jocul să continue în cazul în care consideră că jucătorul a suferit doar o accidentare uşoară;
h) va hotărâ dacă mingea adusă pentru joc corespunde cerinţelor reg.
i) permite inlocuirea de jucatori
j) noteaza si anunta delegatul echipei asupra numarului de greseli a echipei
k) indica in mod vizibil scurgerea celor 5 secunde la aruncarea de la margine, repunerea de la poarta, lovitura de la coltul terenului
l) indică prin semnalizare sonoră, sfârşitul reprizelor si a partidei.
m) consemnează numărul de pe tricoul marcatorilor;
n) notează şi verifică pe foaia de arbitraj numele, numărul de pe tricou al jucătorului atenţionat cu cartonas galben sau rosu, precum şi minutul.
o) La sfarsitul partidei arbitrul consemneaza pe foaia de arbitraj marcatorii, jucatorii sanctionati cu cartonas galben si rosu mentionand motivul sanctiunii.
4. Drepturi şi obligaţii al Observatorul
a) dupa caz poate fi responsabil cu cronometrarea timpului de joc si a eliminarilor:
b) veghează ca timpul de joc prevăzut în regulament să fie respectat.
c) verifică durata eliminărilor;
d) Poate acorda informaţii despre partidă echipelor.
5. In cazul in care arbitrul delegat nu se prezinta la data si ora programarii jocului din campionat, reprezentantii celor doua echipe vor desemna de comun acord o persoana pentru a conduce jocul.
6. Echipa care nu este de acord cu numirea persoanei in cauza este pasibil cu pierderea jocului cu 10-0.
7. Comisia de Organizare si Disciplina evalueaza activitatea arbitrilor pe durata sezonului competitional si pot lua masuri de sanctionare a acestora in cazul in care se constata abateri de la aplicarea legilor jocului.
8. Arbitrii pot fi sanctionati cu retinerea de la delegari (etape suspendare) pe o perioada de la 1 etapa la 10 etape.
Articolul 11 - Neprezentarea, retragerea de pe teren sau refuzul de a relua jocul
1. O echipa care se retrage de pe teren in timpul unei competitii Nationale oficiale (turneu regional, turneu final,cupa romaniei,cupa institutiilor si firmelor,old boys), organizate de Federatie, va fi imediat exclusa din competitie, toate rezultatetele inregistrate pana in momentul retragerii se anuleaza (3-0).
2. Echipei in cauza se va ridica dreptul de a mai participa la orice competitie nationala organizata de Federatie pe o perioada de un an. Penalitatea sportiva acordata este de 1.500 lei si va fi achitata de echipa in cauza in maxim 30 zile de la data inceperii campionatului local. In cazul in care echipa se desfiinteaza, valoarea penalitatii va fi achitata de organizatorul local in termenul stabilit mai sus.
3. Jocurile din campionatul local si competitiile nationale vor începe la ora stabilită de organizatori. Dacă una sau ambele echipe nu se prezintă la stadion, întârzie, sau nu prezintă legitimatiile jucătorilor în maximum 10 minute de la ora stabilită, ori se prezintă cu mai puţin de 4 jucători legitimaţi cu drept de joc, arbitrul va fluiera sfârşitul jocului şi va consemna în raportul de arbitraj situaţia, urmand a se aplica prevederile din prezentul Regulament si cel din Regulamentul Disciplinar.
4. neprezentarea la un joc oficial din campionatul local, intarzierea la joc peste termenul regulamentar se sanctioneaza cu pierderea jocului prin forfait. Pentru faptele prevazute la aliniatul 3 penalitatea sportiva este baremul de joc stabilit de organizatorul local (inchiriere teren, barem arbitraj, taxa joc, etc.)
5. Echipa prezentă la terenul de joc în timpul regulamentar va completa raportul de arbitraj.
6. În lipsa arbitrului, neprezentarea se constată, în ordine, de următoarele persoane:
a) arbitrii asistenţi, observator sau organizator
7. Daca un joc este intrerupt din cauza ca o echipa ramane pe terenul de joc cu mai putin de cat nr. minim de jucatori stabilit prin regulament, jocul este omologat atfel:
a) in competitia locala: 10-0 in favoarea echipei adverse, daca diferenta de goluri din acel moment este mai mica de 10 goluri. La competitiile nationale rezultatul se omologheaza cu 3-0 in favoarea echipei adverse.
b) in competitia locala cu rezultatul existent in acel moment pe terenul de joc daca diferenta este mai mare de 10 goluri. La competitiile nationale cu rezultatul existent in momentul intreruprii jocului, daca scorul e mai mare de 3 goluri.
8. Dacă o echipă nu se prezintă, întârzie, sau nu prezintă legitimatiile la două jocuri consecutive si la trei jocuri campionatul, competitia locala, echipa va fi exclusă din competiţie, sancţionată conform regulamentului şi va fi retrogradată în eşalonul imediat inferior începand cu sezonul următor.
9. Echipa care refuza sa joace un joc sau sa continue jocul care a inceput sau sa se prezinte pentru continuarea unui joc intrerupt, va fi sanctionata cu pierderea jocului la prima abatere cu 10-0 si depunctare cu 3 p in clasament. La a doua abatere pierde jocul cu 10-0 si depunctare in clasamnet 6 p. Penalitatea de depunctare se aplica in clasament inaintea programarii urmatorului joc de campionat. In continuare se aplica prevederile stabilite de regulament si penalitate sportiva de la 50 ron la 500 ron.
10. la competitiile nationale o echipa care refuza sa joace un joc sau sa continue jocul care a inceput sau refuza sa se prezinte pentru continuarea unui joc intrerupt, va fi sanctionata cu pierderea jocului la prima abatere cu 3-0 si depunctare cu 3 p in clasament. La a doua abatere pierde jocul cu 6-0 si depunctare in clasament 6 p.
11. Penalitatea de depunctare se aplica in clasament inaintea programarii urmatorului joc din competitie. In continuare se aplica prevederile stabilite de regulament si se va aplica o penalitate sportiva echipei in cauza de 1.000 ron.
Articolul 12 - Comisia de Organizare
1) Comisia de Organizare este forul suprem care evalueaza sistemul competitional, organizeaza si urmareste ca competitia sa se desfasoare conform regulamentului, sistemului competitional si programului stabilit .
2) Comisia de Organizare locala are obligativitatea de a se intrunii o data pe saptamana pentru a analiza etapele ce s-au desfasurat si sa gaseasca solutii pentru problemele aparute.
3) Comisia de Organizare are dreptul de analiza si a contesta modalitatea de hotarari luate de Comisia de Disciplina in cazuri in care Comisia de Disciplina nu ia o hotarare definitiva in cazurile de contestatie sau abateri disciplinare din timpul competitiei.
4) Comisia de Organizare poate trimite spre solutionare a unor cazuri grave catre comisia de disciplina si etica din cadrul Federatiei de Minifotbal din Romania pentru solutii si sanctiuni finale.
5) Comisia de Organizare locala desemneaza un numar de minim 3 persoane care vor forma Comisia de Disciplina.
6) Comisia de Organizare locala poate dizolva Comisia de Disciplina in cazul in care acesta nu se conformeaza regulamentului competitional si a deciziilor emise de Comisia de Organizare locala urmand ca in termen de maxim cinci zile sa numeasca o alta Comisie de Disciplina.
7. Comisia de Organizare locala numeste Comisia de arbitrii si poate solicita numirea sau revocarea din arbitraj a arbitriilor propusi de directorul Comisiei de Arbitrii. Comisia de organizare poate schimba din functia directorul Comsiei de arbitrii in cazul in care acesta nu se conformeaza regulamentului competitional si a deciziilor emise de Comisia de Organizare si in termen de maxim cinci zile numeste o alta persoana in fruntea Comisiei de Arbitrii.
8. Competitiile nationale si regionale sunt organziate de Comisia Nationala de Competitii din cadrul Federatiei si sunt subordonate Comitetului Executiv.
Articolul 13 - Comisia de Disciplina
(1) Comisia de Disciplina locala este alcatuita din minim 3 persoane.
(2) Membrii acestei comisii au obligatia de a analiza si a evalua orice contestatie depusa de catre orice echipa care evolueaza in campionatul si sa analizeze abaterile de la regulament.
(3) Au obligatia de a analiza si a sanctiona orice jucator sau echipa care nu se conformeaza regulamentului competitional
(4) Au obligatia de a efectua verificari si a hotara sanctiuni asupra legitimitatii jucatorilor si a echipelor agrenate in campionat conform regulamentului
(5) Au obligatia de e complecta un raport in scris catre Comisia de Organizare in cazuri in care nu pot lua o hotarare definitiva asupra unor nereguli grave aduse regulamentului competitional
(6) In cazul in care Comisia de Disciplina nu actioneaza conform regulamentului competitional si ofera avantaje unor echipe sau jucatori, acesata poate fi dizolvata de catre Comisia de Organizare in orice perioada a campionatului.
(7) Sedintele Comisiei de disciplina vor avea loc dupa fiecare etapa disputata, dar nu mai tarziu de urmatoarea programata. Sedintele si decziile luate in cadrul intalnirii vor fi consemnate printr-un proces verbal si inaintat Comsiei de organizare pentru validare.
(8) Jucatorii, delegatii sau antrenorii vor putea sa se prezinte in fata Comisiei de disciplina pentru a-si sustine cauza.
(9) Echipele si jucatorii pot introduce recurs la hotararile Comisiei de Disciplina la Comisia de Organizare locala.
(10) In cazul unor abateri garve a echipelor sau a jucatorilor Comisia de Discilplina va inainta catre Comisia de Organizare un raport asupra evenimentelor petrecute.
(11) Comisia de Disciplina are obligatia de a afisa pe avizier, site sau alte canale de informare asupra hotararile luate.
(12) Secretarul comisiei are obligatia de a insemna procesele verbale din cadrul comisiei si nu are drept de vot asupra deciziilor care se iau de catre membrii comisiei.
(13) In cazul unor abateri de la regulament nesolutionate de Comisia de Organizare si Comisia de Disciplina a campionatului acestea pot fi trimise catre Comisia de Disciplina a Federatiei de Minifotbal din Romania, care va anliza si va decide sanctiunile impuse conform regulamentului federal. Decizia Federatiei este finala si neatacabila.
Articolul 14 - Contestatiile
1. In cazul in care se constata, intr-un joc de campionat sau la competitile nationale prin depunerea unei contestatii din partea echipei adverse sau a Comisiei de Organizare ca echipa contestata a folosit unu sau mai multi jucatori fara drept de joc in partida respectiva, echipa contestat va suporta sanctiunile din prezentul regulament si cel din Regulamentul disciplinar.
2. Echipele pot introduce contestatii impotriva omologarii jocurilor cu rezultatul de pe teren, astfel:
a) inaintea inceperii jocului daca se contesta dreptul de joc al unui sau al mai multor jucatori din echipa adversa inscrisi in raportul de arbitraj, mentionand motivele
b) in pauza sau cel mult 10 min dupa terminarea jocului, dar inainte de a restitui arbitrul legitimatiile de jucator, daca au trecut cele 10 min. iar legitimatiile au fost ridicate contestatia nu se mai ia in considerare.
c) Contestatiile introduse tardiv sau in afara intervalului de timp stabilit de regulament se resping ca neregulamentare.
d) daca se contesta dreptul de joc al unui jucator care intra pe teren dupa inceperea jocului, in cazul in care nu s-a prezentat legitimatia si xerocopia dupa buletin pentru control inaintea inceperii jocului
e) daca se incalca regulamentul competitional al campionatului sau competitiei
f) Jucatorii contestati sunt obligati sa se prezinte din oficiu in fata Comisiei de disciplina la prima sedinta dupa ce au fost contestati. Neprezentarea se considera acceptare a vinovatiei si se sanctioneaza ca atare.
g) Introducerea pe teren a unui sau a unor jucatori care nu sunt legitimati la echipa respectiva sau nu au drept de joc pentru jocul respectiv, la prima abatere echipa pierde partida cu scorul de 10-0 la competitiile locale si cu 3-0 la competitiile organizate de Federatie. In continuare se aplica prezentul regulament si Regulamentul disciplinar.
h) Dacă un jucător nu are drept de joc și se demonstrează în urma unei contestații acest lucru echipa respectivă va pierde toate jocurile din tur/retur în care jucătorul respectiv a fost trecut pe raportul de joc. Dacă această situație se întâmplă în retur, rezultatele înregistrate în tur se păstrează.
3. Delegatul echipei care contestă dreptul de joc al unui jucător este obligat să depună acte doveditoare în susținerea contestației până la întrunirea comisiei. În caz contrar, contestația rămâne neîntemeiată.
4. Organizatorii vor lua în considerare doar contestațiile făcute în scris pe raportul de joc, în termenele menționate anterior si a achitari taxei de contestatie in valoare de 50 ron. Orice alt tip de contestație în afara celor enunțate anterior este de competența comisiei de organizare de la nivel local.
5. Daca in regulament nu se gaseste o speta se va face trimitere la decizile FMR si daca nici in decizii nu se gaseste speta acesta va fi analizata de Comisia abilitata din cadrul Federatiei.
Articolul 15 - Stabilirea clasamentelor, criteriilor de departajare, urnelor valorice
1. Comisia de Organizare va intocmi dupa fiecare etapa clasamentele avand in vedere urmatorul sistem de atribuire a punctelor:
a. joc castigat - 3 puncte
b. joc egal - 2 puncte (pentru echipa invingatoare dupa loviturile de departajare)
c. joc egal - 1 punct (pentru echipa invinsa dupa loviturile de departajare)
d. joc pierdut - 0 puncte
1.1 In cazul jocurilor care se termina la egalitate in grupe, se vor executa lovituri de departajare. Echipa care va invinge in urma loviturilor de departajare, vor mai primi un punct in clasament (in total, 2 puncte).
2. Daca dupa disputarea tuturor jocurilor din grupa doua echipe vor acumula acelasi numar de puncte, departajarea se va face in baza rezultatului din jocul direct (se vor lua in considerare si loviturile de departajare).
3. Daca dupa disputarea tuturor jocurilor din grupa, trei sau mai multe echipe acumuleaza acelasi numar de puncte, se va intocmi un clasament in care se vor lua in considerare doar rezultatelor din jocurile directe (jocurile dintre echipele aflate la egalitate). Echipele care au invins la loviturile de departajare primesc in continuare 2 puncte.
In clasament, departajarea se va face dupa urmatoarele criterii:
a. golaverajul cel mai bun;
b. cel mai mare numar de goluri marcate;
c. numarul mai mare de victorii;
d. daca dupa primele trei criterii, raman in continuare doua echipe la egalitate, pentru departajare se va aplica criteriul jocului direct. Daca in urma primelor trei criterii aplicate raman in continuare trei sau mai multe echipe la egalitate se aplica criteriile de mai jos, cu mentiunea ca dupa aplicare unui criteriu rama la egalitate doar doua echipe se va aplica automat criteriu jocului direct.
e. numarul mai mic de avertismente (un cartonas rosu direct, se echivaleaza cu 3 cartonase galbene); se vor lua in considerare toate cartonasele, inclusiv cele aratate celor de pe banca de rezerve – jucatori, oficiali, inscrisi in raportul de arbitraj;
f. numarul mai mic de etape de suspendare primite;
g. Clasamentul National FMR;
h. tragerea la sorti .
4. Inainte de disputarea sferturilor, se va desfasura tragerea la sorti tot programul pentru sistemul eliminatoriu. Cele 8 de echipe calificate vor fi repartizate in doua urne valorice (urna I si urna II).
4.1. In urna I vor intra castigatoarele celor 4 grupe iar in urna II, echipele clasate pe locul 2 in grupa;
4.2. In faza sferturilor, nu se vor putea intalnii doua echipe care au evoluat in aceeasi grupa.
5. In cazul jocurilor care se desfasura in sistem eliminatoriu, si care se termina la egalitate, se va trece direct la executare loviturilor de departajare. Se vor executa alternativ, cate 3 (trei) lovituri de catre fiecare echipa. Daca egalitatea va persista, se va executa in continuare cate o lovitura de catre fiecare echipa pana cand una marcheaza si cealalta rateaza. Pot participa toti jucatorii trecuti pe raportul de arbitraj, cu conditia ca, la inceputul loviturilor de departajare, numarul jucatorilor sa fie egalizat.
Articolul 16 – Criterii alcatuire Clasament National FMR
1. Pentru stabilirea Clasamentului National, se aplica sistemul de punctaj din prezentul articol.
2. In situatia in care, dintr-un campionat participa 2 (doua) echipe la Campionatul National se vor acorda puncte pentru ambele echipe participante in functie de locul obtinut.
3. Pentru rezultatele înregistrate la Campionatul National:
a. Locul I = 35 pct
b. Locul II = 30 pct
c. Locul III = 25 pct
d. Locul IV = 20 pct
locurile 5 - 8 = 12 pct
locurile 9 -16 = 8 pct
participare = 5 pct
4. Pentru rezultate înregistrate la Cupa României:
a. Locul I = 22 pct
b. Locul II = 17 pct
c. Locul III = 12 pct
d. Locul IV = 10 pct
locurile 5 - 8 = 7 pct
locurile 9 -16 = 5 pct
participare = 3 pct
5. Punctajul pentru stabilirea Clasamentului National pentru competitia Campionatul National al Firmelor si Institutiilor la minifotbal. Punctele se ofera fiecarei echipe participante, chiar daca provine din acelasi campionat.
a. Locul I = 35 pct
b. Locul II = 30 pct
c. Locul III = 25 pct
d. Locul IV = 20 pct
locurile 5 – 8 = 12 pct
locurile 9-16 = 8 pct
participare = 5 pct
6. De asemenea se vor acorda puncte pentru numarul total de echipe participante in campionatul local (1p = 10 echipe). Se vor lua in considerare doar competitiile care au echipele, loturile de jucatori si rezultatele inregistrate pe site-ul FMR pana la data de 31 decembrie a anului respectiv.
7. Se acorda puncte bonus in Clasamentul National al FRM, pentru organizatorii locali care organizeaza si alte competitii pe langa campionatul regulat.
a) Se acorda un punct bonus pentru fiecare competitie auxiliara organziata in sistem campionat, Firme, Old Boys, Campionatul Primariilor, Licee etc. Acest bonus nu se acorda in cazul competitiilor care se organizeaza doar intr-un sistem cupa de week-end sau alte turnee amicale.
b) Sa acorda un punct bonus, campionatelor care sustin organizarea competiilor regionale sau nationale, internationale pe care le organizeaza Federatia
7. Pentru competitiile nationale campionatele care au confirmat prezenta echipelor la una din competitiile nationale (Campionat Regional, Cupa Romaniei, Turneul final al Campionatului National) dar care, ulterior nu s-au prezentat, vor fi sanctionati cu numarul de puncte de participare pentru competitia respectiva
Articolul 17 - Directia Regionala
1. Direcția Regională este un for de coordonare al activităților de minifotbal si urmareste obiectivele propuse de FMR, privind organizarea, gestionarea si dezvoltarea minifotbalului pe teritorul Romaniei.
2. Fiecare Directie Regionala isi va desfasura activitatea prin intermediul Comisiilor Regionale, formata din cinci membri si condusa de Director Regional, numit de catre Comitetul Executiv si subordonat acesteia.
3. Cei cinci membri sunt propusi si fi validati de Comitetul Executiv. Direcțiile Regionale sunt direct coordonate și conduse de Secretarul General al FMR.
4. In cadrul fiecarei Directii Regionale vor functiona urmatorele comsii
a. Comisia de etica si disciplina,
b. Comisia de competitii si dezvoltare regionala,
c. Resortul tehnic si Resortul Arbitrii
5. Comisia de competitii si dezvoltare regionala are următoarele atribuții:
a) stabilește agenda de lucru la propunerea Secretarului General
b) la solicitarea Directorului Regional, comisiile se întrunesc de căte ori este nevoie pentru buna funționare a direcției. Întrunirile se pot organiza inclusiv prin folosirea tehnologiei electronice (video-conferinta, skype, etc).
c) supervizează desfasurarea competiţiilor locale și a altor competiții care se desfasoara sub egida FMR, in regiunea respectiva.
d) organizează competițiile regionale oficiale precum şi celelalte evenimente care se desfasoara sub egida FMR, in regiunea respectiva.
e) elaborează regulamente, decizii, norme şi normative cu caracter regional, sub rezerva competentelor atribuite prin deciziile Comitetului Executiv al Federatiei şi în acord cu reglementările în vigoare regulamentului de joc, regulamentului disciplinar, regulamentului de organizare şi de funcţionare, etc.
f) tine evidenţa din campionatele locale privind sportivii legitimaţi, antrenorii, instructorii sportivi, arbitri, bazele sportive şi activităţile competiţionale regionale;
g) omologheaza bazele sportive pentru competiţiile locale şi naţionale, conform normelor stabilite;
h) omologhează rezultatele competiţiilor, valideaza echipele campioane, stabileşte ordinea ierarhică a echipelor privind participarea la competitiile regionale si nationale.
i) elaborează studii şi prognoze cu privire la anumite evoluţii din mediul sportiv;
j) organizează și oferă consultări societăţii civile în vederea consolidării unui sistem eficient al practicării şi promovării minifotbalului, cu privire la temele ce ţin de scopul şi obiectivele Federaţiei, invitând experţi din ţară şi din străinătate şi grupuri interesate cu scopul explicitării unor fenomene, dar şi încurajării unor acţiuni care contribuie la îmbunătăţirea activității specifice minifotbalului
k) stabileşte relaţii de colaborare cu celelalte direcții regionale din ţară
l) editează propriile publicaţii şi mijloace mass-media
m) elaborează proiecte, programe de dezvoltare locală, regională precum şi programe proprii de acţiune
n) sprijină dezvoltarea resurselor umane şi a capitalului socio-uman în domeniul minifotbalului;
o) sprijină dezvoltarea bazei materiale pentru promovarea minifotbalului;
p) iniţiază sau participă la programe naţionale şi internaţionale în legătură cu scopurile sale, inclusiv la parteneriate instituţionale sau parteneriate public-private
r) organizează activităţi educaţionale şi cursuri de instruire, inclusiv programe bilaterale şi multilaterale de transfer de know-how şi schimb de informaţii şi bune practici;
s) implementează programe de formare/suport pentru promovarea adaptabilităţii, precum şi programe integrate pentru resursele umane; desfăşoară activităţi de tineret şi de voluntariat;
6. Resortul Tehnica si Resortul Arbitrii elaborează și implementează progame de formare a selecționatelor regionale de seniori, tineret, universitare și de junori în vederea selecționării jucătorilor la echipele naționale.
a) Participa la competitii de pregatire si competitii oficiale.
b) elaboreaza norme si supreveghează activitatea arbitrilor din cadrul regiunii, in conformitate cu normele elaborate de CEX al FMR.
c) susține practicarea voluntariatului în sport;
d) susţine proiecte destinate persoanelor cu handicap şi celor care aparţin unor categorii defavorizate;
e) sprijină Comitetul Executiv al Federației în situaţii de necesitate deosebită;
f) promovează măsuri de prevenire şi control al folosirii substanţelor interzise şi al metodelor neregulamentare, destinate să mărească în mod artificial capacitatea fizică a sportivilor sau să modifice rezultatele competiţiilor organizate la nivel naţional;
g) contribuie la promovarea fair-play-ului şi la combaterea discriminării şi a violenţei de orice natură în sport
7. forma de comunicare oficială a Direcției Regională este ce electronică (email, skype, etc)
8. Directia Regionala se considera o filiala de activitate a Federatiei si isi va desfasura activitatea in limita normelor si deciziilor emise de Comitetul Executiv.
9. Secretarul General va evalua periodic activitatea si performantele obtinute de fiecare Directie, respectiv a Directorului Regional si de catre cei cinci membrii ai fiecarei Comisii Regionale. 10. Directorul Regional cat si membrii comisiilor pot fi inlocuiti din functii de Secretarul General, in baza unui raport inaintat Comitetului Executiv.
10. Comisia de etica si disciplina, are atribuția de for decizional cu dreptul de a investiga, a analiza, a judeca, a preveni si dupa caz, a sancționa persoanele sau echipele vinovate de incalcarea etici, a regulamentului de discplină și de organizare stabilit și elaborat prin deciziile și regulamentele emise de Comitetul Executiv al FMR, respectiv prin Statutul Federației.
a) soluționează și sancționează după caz litigiile apărute la nivel local, regional, prin departamentele specializat din cadrul Directiei.
Articolul 18 – Dispozitii finale
Prezentul Regulament poate fi modificat numai de catre Comitetul Executiv al Federatiei de Minifotbal din Romania.
Prezentul regulament va fi comunicat pe pagina electronica al Federatiei www.campionateminifotbal.ro sau alte pagini oficiale ce apartin Federatiei.
Acest regulament cat si continutul ei este proprietatea Federatiei de Minifotbal din Romania su nu poate fi reprodus, copiat, folosit decat cu acordul proprietarului. In caz de nerespectarea acestei prevederi, Federatia este indreptatita sa apeleze la Instantele de judecata din Romania sau alte autoritati din Romania.
Din prezentul Regulamnet mai fac parte integranta: Regulamentul de joc si Regulamentul Disciplinar.